Molimo vas da upit za edukaciju pošaljete na e-mail info@cogita.ba
Teambuilding programi koje organizujemo razlikuju se od uobičajenog timskog «izleta» u prirodu budući da su aktivnosti pomno odabrane i fokusirane na konkretne ciljeve koje tim ili organizacija žele postići. Nakon svake aktivnosti grupa diskutuje o provedenoj aktivnosti kroz facilitiranu diskusiju, te pronalazi načine za uspješnije funkcionisanje. Budući da poznajemo principe učenja odraslih, aktivnosti i diskusije kreirane su na način da omogućavaju maksimalan transfer znanja na stvarne situacije u organizaciji.
Karakteristike naših team building programa možemo rezimirati kroz nekoliko tačaka:
to su aktivnosti iskustvenog karaktera
aktivnosti kreiramo zavisno od specifičnih potreba i ciljeva grupe s kojom se radi
prilikom odabira aktivnosti vodimo računa o dobi i fizičkoj spremnosti učesnika
program obično kreiramo tako da krećemo prvo s jednostavnijim aktivnostima te postepeno vodimo prema sve kompleksnijim aktivnostima
program može biti usmjeren na različite ciljeve: od komunikacije u timu, dijeljenja informacija, rješavanja problema, rješavanja konflikata, donošenja odluka, vođenja tima i dr.
aktivnosti mogu biti organizovane u zatvorenom prostoru (dvorani, učionici) ili u prirodi
pojedine aktivnosti ovisit će o mjestu održavanja programa, kao i o konfiguraciji terena
odabir aktivnosti zavisit će i o veličini grupe s kojom se radi
Aktivnosti u kojima će učestvovati polaznici predstavljat će izazov za timski rad, te će zahtijevati preuzimanje specifičnih uloga kako bi zadatak bio uspješno riješen. Svaki tim prati facilitator čija je uloga usmjeravati tim kroz proces učenja o vlastitom načinu funkcionisanja, te u pronalaženju poželjnih načina funkcionisanja i mogućnosti tima u dostizanju tih poželjnih načina funkcionisanja. Usmjeravanje tima vrši se kroz davanje povratnih informacija koje je facilitator prikupio opažanjem tima tokom obavljanja zadataka, te kroz diskusiju nakon aktivnosti o korisnim načinima rada i prostorima za poboljšanja.
Opažanje timova kroz aktivnosti provodimo uz pomoć prethodno pripremljenih check-lista koje kreiramo zavisno od razvojnih ciljeva, te specifičnosti svake pojedine aktivnosti.
Dolje smo naveli nekoliko aktivnosti koje mogu biti sastavni dio Vašeg programa razvoja tima. Naravno, prethodno ćemo porazgovarati o Vašim razvojnim potrebama, ciljevima i karakteristikama grupe, te ćemo skladno tome predložiti program aktivnosti.
Ukoliko bi se team building program odvijao vani, na otvorenom, predlažemo odlazak na kružnu stazu (npr. kroz šumu, pokraj jezera ili negdje drugo zavisno od destinacije) duž koje bi grupe nailazile na različite izazove među kojima bi bile i neke od dolje navedenih aktivnosti. Neke od aktivnosti prikladne su i za zatvorene i otvorene prostore, zato se mogu održavati tokom svih godišnjih doba zavisno od vremenskih uslova.
Konceptualni voditelj je Miljenko Bošković autor prvog team building programa u regiji. Prilikom odabira trenera, voditelja programa, preuzeli smo modele nekih od najvećih internacionalnih trening firmi. Okupljamo samo vrhunske trenere, bilo domaće bilo strane, koji su specijalisti u području za koji održavaju trening programe, te isto tako kvalitetni treneri s dobrim osjećajem za funkcionisanje grupa i pojedinaca.
Naši kriteriji odabira trenera vrlo su strogi te naši treneri trebaju između ostalih imati sljedeće kompetencije:
stručnost u svom području
iskustvo u konkretnom radu u području za koje drži trening programe
poznavanje i primjena u praksi najnovijih dostignuća – modela, principa, best-practice i sl. iz svog područja
međunarodno iskustvo bilo kroz rad u međunarodnim organizacijama ili kroz edukaciju u inostranstvu
iskustvo u održavanju interaktivnih i dinamičnih trening programa, motivisanju i facilitiranju grupa kroz grupne diskusije, izazove, vježbe, te razne druge iskustvene aktivnosti
sposobnost razumijevanja i rada s različitim stilovima učenja odraslih
sposobnost procesuiranja problema u rješenja, mogućnosti i prilike
sposobnost održavanja vlastite energije i dinamike
sposobnost nošenja s kompleksnim idejama, te poticanja kreativnosti i inovativnosti kod polaznika treninga
Napomena:
Za veće grupe raspolažemo mogućnošću angažovanja većeg broja facilitatora, za potrebe opažanja grupne dinamike, te facilitiranja tima kroz grupne izazove. To su uglavnom mladi ljudi, koji su uglavnom po struci psiholozi, sociolozi ili drugih srodnih zanimanja, te se aktivno i intenzivno bave različitim sportskim aktivnostima.
Večer u stilu Agathe Christy. Večera je protekla mirno. Ali odjednom, neko je pronađen «mrtav». Okolnosti su vrlo čudne. Ubica je među nama. Niko ne smije napustiti prostoriju dok se ne riješi ubistvo. Neka i vaš tim isproba svoje detektivske sposobnosti u nekoj od naših intrigantnih priča. Igra je kreirana za maksimalno 140 učesnika i idealno se igra nakon večere.
Radi su u timovima do 10 osoba. Tim na raspolaganju ima budžet koji treba potrošiti na izradu ambalaže za jaje koja će spriječiti da se jaje razbije prilikom pada s visine od 4m. Novac trebaju rasporediti na nabavku resursa, plate menadžerima i radnicima (prethodno trebaju odrediti ko će igrati koju ulogu), te trebaju platiti penale za svaku minutu utrošenu na planiranje i na izvođenje. Ocjenjuje se kvaliteta ambalaže, odnosno je li ispunila svoju svrhu, te koliko je novaca ostalo kad se odbiju svi troškovi.
Svrha: kompleksna problem solving aktivnost u kojoj se zahtijeva kreativnost, dobro planiranje, efikasnost, koordiniranost, adekvatna podjela uloga, praćenje uputa i čitav niz drugih principa timskog rada. Odlična aktivnost za posmatranje i analizu grupne dinamike.
Radi se u manjim timovima od cca 8 članova. Pred grupom se nalaze tri tornja od kojih jedan sadrži diskove različitih veličina. Zadatak je grupe poštujući određena pravila premjestiti sve diskove s početnog tornja na drugi zadani. Jedno od pravila je ograničeno vrijeme za planiranje, te nakon što igra počne, niko više ne smije razgovarati, te svi članovi grupe moraju biti uključeni u prenošenje diskova.
Svrha: problem solving aktivnost u kojoj grupa u prvom redu treba pronaći «formulu» rješenja, a potom dobro isplanirati metodu kako će izvesti zadatak. Također, grupa treba razviti metode neverbalne komunikacije, te izuzetnu koordiniranost uz poštivanje prethodnog plana i dogovora.
Grupa od cca 15 članova se podijeli u dvije manje međusobno odvojene grupe, te se na obje grupe rasporede kartice s tvrdnjama koje zajednički daju rješenje. Svaki član u obje grupe dobije nekoliko kartica čiji sadržaj može usmeno saopštiti kolegama, ali ne smije nikome pokazivati svoju karticu. Uz aktivnost ide priča o gradnji neobičnog obeliska, te treba pronaći rješenje vezano uz dan kad je obelisk dovršen. Grupe ne znaju da raspodijeljene kartice zapravo tvore jednu priču.
Svrha: aktivnost je namijenjena posmatranju spremnosti na dijeljenje informacija u grupi. Traženje rješenja o gradnji obeliska predstavlja samo «kamuflažu» za stvarni cilj aktivnosti. Posmatra se hoće li grupe biti spremne međusobno dijeliti informacije ili će nastojati zadržati sve za sebe.
Pred grupu je postavljen izazov paukove mreže koja se sastoji od većeg broja rupa kroz koji trebaju proći svi članovi grupe prema određenim pravilima. Grupa treba u prvom redu detaljno isplanirati način i redoslijed prolaska svakog člana, a prilikom izvođenja zadatka grupa ne smije razgovarati.
Svrha: ovo je problem solving aktivnost koja u prvom redu zahtijeva planiranje, a zatim povjerenje među članovima grupe budući da prolazak kroz mrežu ne mogu proći sami i trebaju pomoć svojih kolega. Jednako tako, grupa prilikom planiranja treba voditi računa o mogućnostima i karakteristikama svakog od članova i odabrati za tog člana idealan način prolaska kroz mrežu.
Ovo je dinamična aktivnost u kojoj grupa treba brzo planirati i izvesti zadatak u zadanom vremenu. Igra je ujedno i problem-solving aktivnost, te aktivnost u kojoj veliku važnost ima prenošenje informacija i delegiranje zadataka. Uputu dobiva samo voditelj grupe. Zadatak je grupe napraviti lanac od papira koji će udovoljavati određenim pravilima. Na kraju aktivnosti traži se pobjednik s najvećim ostvarenim brojem bodova.
Svrha: dijeljenje informacija, delegiranje, dobro planiranje, raspodjela zadataka među članovima tima, visoka efikasnost, brzina rada, rješavanje problema.
Grupa se nalazi pred slijepim labirintom koji treba proći jedan po jedan član. Labirint je u obliku mreže na kojoj su sva polja prazna. Međutim, neka od polja su pod «električnim nabojem» dok su druga «slobodni prolaz». Za prolaz kroz labirint grupa treba razviti strategiju koja je u skladu sa zadanim pravilima aktivnosti. Kad dogovori strategiju i započne s igrom, članovi grupe više ne smiju razgovarati.
Svrha: planiranje, koordinacija članova tima, sposobnost brzog učenja i rješavanja problema.
Uz aktivnost ide priča o podivljaloj zagađenoj rijeci i šumskom požaru koji se približava munjevitom brzinom. Zadatak je grupe uz pomoć ograničenih resursa preći zagađenu rijeku kako bi izbjegli požar koji se iznimno brzo približava.
Svrha: rješavanje problema, razlučivanje bitnog od nebitnog, koordiniranost, požrtvovnost za tim i briga za svakog člana tima, dobro planiranje i brzo izvođenje.
Grupa treba proći od točke A do točke B uz pomoć para skija i konopca za upravljanje. Zahtijeva se izuzetna koordinacija i usklađenost svih članova tima. Svrha: koordinacija i planiranje.
Vrlo zabavna igra hokeja koji se igra spužvastim palicama. U igri mogu učestvovati svi, bez obzira koliko poznavali hokej kao igru, te bez obzira na spol ili fizičku kondiciju. Ovo je izuzetno vesela igra u kojoj učesnici daju sebi «oduška» i rješavaju se nagomilanih frustracija. Mekane palice omogućavaju da se igrači čak mogu i međusobno udarati palicama, a da niko nije povrijeđen, nego da je svima izuzetno zabavno.
Među najpopularnijim našim igrama je upravljanje «bolidom» uz potpunu koordinaciju članova tima. «Bolidom» se može upravljati jedino konopcima, a staza po kojoj se vozi je vrlo zahtjevna – uska i krivudava. Pravi izazov za tim.
Učesnici su podijeljeni u timove koji se takmiče ko će prvi pronaći skriveno blago. Međutim, sami nemaju sve informacije koje su im potrebne. Neke podatke mogu dobiti samo od «suparničkog» tima…
Varijanta igre «potrage za blagom». Timovi traže po gradu lokacije skrivene u zagonetkama i šiframa. Fotografija je «ključ». Ali što to ona prikazuje? Igra se može organizovati u svakom gradu u Hrvatskoj.
Neka vaš tim snimi film, reklamni ili muzički spot. Naravno, vi u vašem timu imate odlične glumce, režisere, scenariste, kostimografe… samo trebate otkriti kreativni potencijal koji se krije među vama. Organizujemo filmski set za vaš tim na lokaciji prema vašem izboru.
Ostali in i out door programi: room escape, olimpijada starih sportova, paintball, jeep safari, programi na jedrilicama, adrenalinski park, rafting, splavarenje i dr. zavisno od želja korisnika.
Za postizanje razvojnih promjena korimo različite metode i tehnike, od igranja uloga, rada u parovima ili grupama, simulacija realnih situacija, do izlaganja, diskusija, što trening čini dinamičnim i zanimljivim. Također, polaznici će ispunjavati razne upitnike kojima će osvijestiti svoje preferirane stilove funkcionisanja. Kao ključnu stvar treninga ističemo motivaciju polaznika da izmjenjuju vlastita iskustva s primjerima uspješnih i neuspješnih situacija, pri čemu polaznici uče jedni od drugih i smanjuju mogućnost ponavljanja istih pogrešaka, ali i povećavaju mogućnost korištenja efikasnih obrazaca ponašanja.
Prilikom kreiranja treninga, maksimalno vodimo računa o ključnim kompetencijama koje organizacija želi razvijati među svojim zaposlenicima. Svaka od željenih kompetencija uključena je u razvojni program bilo na sadržajnom bilo na procesnom nivou.
U fazi pripreme ključni naglasak stavljamo na analizu stvarnih potreba klijenta, te kroz razgovore s fokus grupama, individualne intervjue, opažanja na radnom mjestu, mistery shopping i sl. nastojimo steći što bolji uvid u suštinu poslova koje polaznici obavljaju i njihovog organizacijskog konteksta. Pojedini poslovni slučajevi koji se obrađuju tokom programa «kroje» se prema specifičnoj internoj problematici organizacije.
Po svakom izvršenom treningu vrši se primjena evaluacijskih upitnika. Naš cilj je minimalna ocjena od 4,5 (raspon 1-5). Povratne informacije ćemo podijeliti s Vama, kao i preporuke i informacije o tome koje biste još programe edukacije mogli provesti za pojedine polaznike ili grupe polaznika.
• Naša vizija je zadovoljan klijent
• Mi treniramo ono u čemu imamo iskustva
• Treneri s međunarodnim iskustvom
• Trening je proces, a ne jednokratni događaj; trening započinje prije nego polaznici uđu u prostoriju i ne završava odlaskom polaznika iz prostorije.
• Da bi trening proizveo pozitivne efekte potrebna je uključenost ne samo trenera, već i menadžmenta i samih učesnika treninga (3D learning princip).
• Svrha treninga nije da učesnici napuste prostoriju za trening impresionirani trenerom i njegovim znanjima i vještinama, već znanjima i vještinama koje su lično usvojili.
• Svaka osoba ima svoj specifičan način učenja i funkcionisanja, zato trening treba biti prilagođen različitim načinima funkcionisanja ljudi.
• Svaka organizacija ima svoj specifičan način funkcionisanja, zato nastojimo razumjeti potrebe i probleme svakog našeg klijenta posebno i prilagoditi edukaciju upravo tim potrebama.
• Prilikom kreiranja treninga vodimo računa o kulturi i politici firme, te usklađujemo sadržaj treninga s vrijednostima koje firma njeguje.
• Tražimo povratnu informaciju od učesnika treninga i spremni smo prihvatiti kritiku na svoj rad.
• Fleksibilni smo u kreiranju naših programa, kako bismo postigli željene rezultate s minimalnim utroškom vremena i novca.